Класичний танець
Сьогодні поговоримо про теорії класичного танцю.
Класичний танець. Теоретичний курс. I клас
Основні поняття
- Позиції ніг (I, II, III. IV, V, VI)
- Позиції рук
(підготовча, I, II, III)
- Виворітність;
- Робоча та опорна нога;
- An face (ан фас) - положення корпусу відносно глядача
- Epolement (епольман) - поворот корпусу,
Croise(круазе)- закрите положення рук та ніг
Effase(ефасе) - відкрите положення рук та ніг
7. Aplomb (апломб) -правильна
постановка корпусу рук та ніг;
8. An dehors (ан деор) - рух по колу від
опорної п’ятки
An dedans( ан дедан) -рух по колу до опорної п’ятки
9.Сou de pieds (ку де п’є) - спереді: навчальне та умовне;
сзаду: умовне.
Класичний урок
1.Екзерсис (набір вправ у певному порядку) у станка;
2.Екзерсис на середині залу;
3. Adagio (адажіо) - танцювальна частина уроку;
+Tan lie par terre;
4. Allegro (алегро) - стрибкова частина.
Екзерсис у станка
- Plie (пліє) (з французької мови перекладається як – згинання, складання) -
це повільне присідання;
demi plie (демі пліє) –
«напівприсідання» - виконується по всім позиціям ніг без відриву п’яток ;
grand plie (гран пліє) – «повне
присідання» - виконується з відривом п’яток, крім другої позиції ніг.
Прослідкувати: рівна спина, виворітність ніг, «хвіст» дивиться на п’ятки.
- Battements tandus (батман тандю) (з фр. - відбиття) – виведення робочої ноги на носок.
Прослідкувати: акцент руху йде від позиції, нога натянута, робоче бедро не
подається вперед або назад, центр тяжіння на опорній нозі.
- Battements tandus jete (батман тандю
жете) – кидок натянутої ноги на 25-30 градусів.
Прослідкувати: кидок вдаль, при кидку нога повертається через всю стопу.
Зафіксувати положення ноги на 25 – 30 градусів.
Pour lie pied (пур лі п’є) – рух в стопі.
Bat.tandus pour lie pied – опускання та піднімання п’ятки робочої ноги.
Bat.tandus jete pour lie pied – згинання стопи в повітрі в голіностопному
суглобі.
Прослідкувати: центр на опорній нозі.
Вправи Bat.tandus та Bat.tandus jete виконуються активно, чітко, без
«совання» ніг.
- Rond de jambe par terre (ронд де жемб
пар тер) – коло робочою ногою по підлозі. Має два напрямки : an dehors та an dedans.
Passe par terre (пасе пар тер) – прохідний рух, що зв’язує
передню та задню точку.
Обводка - rond de jambe par terre на plie.
Прослідкувати: підтягнутість бедра. При положенні ноги назад - «п’ятка проти п’ятки» (не
заводити ногу назад)
- Battements foundu (фондю)(з фр. -
таючий) – одночасне згинання та розгинання робочої та опорної ноги.
Прослідкувати: акцент від опорної ноги, максимально виворітно.
- Battements frappe (фрапе) (з фр. -
удар).
Прослідкувати: акцент йде від опорної ноги, опорна нога витягнута, працює
колінний суглоб роб.ноги, а не бедро.
- Petits bat. (пті батман) (з фр. «маленький») – одночасний переніс роб.н. з вихідного
положення на cou de pied.
Пр.:
розгин роб. ноги на середину II поз. ніг, характер маятника, акцент до опорної ноги.
- Releve lent (ре ліве лянт) –
повільне підняття ноги на 45, 90 і вище градусів.
Bat. developpes (девельопе) –
виведення роб.н. через пасе на 90 і вище градусів.
Пр.: максимально виворітно, вставлене робоче бедро, натягнутість ніг, легке
виконання.
- Grand bat. jete (з фр. «великий») – кидок ноги на 90 і вище градусів.
Grand bat. jete pointe – після кидку н.
виходить на пів палець – з носка знову нога кидається вверх.
Пр.: виконується легко, слідкувати за опорним
коліном, корпусом, вставлене бедро, вага тіла на опорн. нозі.
- Bat. soutenu (сутеню) (з фр. «втяжка»)
– виконується по аналогії bat. foundu (може його замінювати або комбінуватись)
Пр.: акцент до себе, виконується
тільки з V поз. Ніг, по принципу втяжки роб. н. до опорної.
Середина
Крім екзерсису на середині вивчаються такі рухи:
- Port de bras (пор
де бра):
I : виконується з підготовчої позиції рук , потім руки йдуть у третю – в другу – в підготовчу;
II : epoulm.croise, має preparation:
З I - права рука в II поз., ліва
рука в III.
З II поз. права рука в III
ліва з III в I позицію
потім рука переходить в I поз в
підготовчу
III позицію
II позицію
виконується одночасно
III : нахил корпусу вперед, назад через III позицію рук.
- Arabeskue (арабеск)- пози в
класичному танці :
I – виконується по прямій – відкриті руки та ноги;
II – виконується по прямій – закриті руки та
відкриті ноги;
III – виконується по діагоналі- закриті ноги,
відкриті руки.
- Adagio : може включати основні пози,
plie, port de bras, releive, demi rond de jambe par
terre, pas de boure.
- Pas de boure (па де буре) – виконується на півпальцях,
фіксуючи положення ніг на cou de
pieds. Має види : з переміною ніг
та без переміни ніг (нога виводиться в сторону).
- Temps lie par terre (тан ліє пар тер,
з фр. -ковзаючий рух) – рух просування по підлозі.
Вперед, назад, в сторону.
Виконання: plie – виводиться
передня нога вперед і ковзаючим рухом переходимо на
цю ногу. Перехід йде від
поштовху п’ятки опорної ноги.
Allegro- розділ стрибків
Стрибки поділяються на маленькі (
petit -пті) та великі (grand- гранд)
-
з двух на дві;
-
з двух на одну;
-
з одної ноги на другу;
-
комбіновані.
Слідкувати в кожному стрибку за :
-
перед стрибком обов’язково має бути demi
plie (не відривати п’ятки від підлоги);
-
під час стирбка ноги витягнуті в колінах,
підйомі та в пальцях, якщо стрибок на двух ногах; якщо ж на одну - виворітно, стійка спина, не точить «хвіст»;
-
після стрибка спочатку підлоги торкаються
носки, а потім п’ятки, виходимо у demi plie, а потім виходимо з цього
положення, витягнуті коліна.
Завдання : затриматись в повітрі в певній позі.
Temps leve soute (тан ліє соте)
Повторний стрибок з двух ніг
на дві зі збереженням позиції в повітрі.
Pas eshappe (па ешапе)
Стрибок з двох ніг на дві зі
зміною ніг (з п’ятої в другу і навпаки)
Petit – акцент йде в підлогу,
слідкувати за одночасним plie.
Grand- спочатку вистрибнути по V позиції,
а при приземленні поміняти позицію, тобто зафіксувати позицю в повітрі.
Changment de pieds (шажман де п’є)
З двох на дві зі зміною V позиції.
Petit – акцент в підлогу. Може
виконуватись в повітря або не відриваючи носки
від підлоги.
Grand- високий стрибок, зміна ніг в останню мить, при зміні не широко їх
розкривати.
Pas assamble (па асамблє)
Стрибок з однієї ноги на
дві. Стрибок з V позиції, задня нога виводиться в сторону на опорній вистрибуємо,
в повітрі збираємо в V позицію. Можливе просування вперед та назад.
Pas jete (па жете)
Стрибок комбінований. Стрибок
з V позиції виводится одна нога в II поз., при збиранні ніг робоча нога приходить на cou-de-pied. Напрямки:
вперед та назад, тобто це assamble з виходом опорної ноги на cou-de-pied.
Sissonne simple (сісон семпль)
Комбінований стрибок. Стрибок
з V позиції, в стрибку зберігається V поз., опускаємось на одну ногу, друга на
cou-de-pied і закінчуємо assamble.
Pas balance ( па
балянсе)
- demi
plie – руки відкриваються в занижену II поз., права нога ковзаючим рухом
виводиться в сторону в II поз. – легкий стрибок (jete ), ліва нога на cou-de-pied, поміняти нога на
cou-de-pied.
Напевно, це дуже важко вивчити) Молодець, що займаєшся такою нелегкою справою, щоб дарувати людям красу! успіхів!
ВідповістиВидалити