середа, 29 квітня 2015 р.

Класичний танець

Сьогодні поговоримо про теорії класичного танцю.

Класичний танець. Теоретичний курс. I клас

Основні поняття
  1. Позиції ніг (I, II, III. IV, V, VI)
  2. Позиції рук (підготовча, I, II, III)
  3. Виворітність;
  4. Робоча та опорна нога;
  5.  An face (ан фас) - положення корпусу відносно глядача
  6. Epolement (епольман) - поворот корпусу,
             Croise(круазе)- закрите положення рук та ніг
             Effase(ефасе) - відкрите положення рук та ніг
7. Aplomb (апломб) -правильна постановка корпусу рук та ніг;
8. An dehors (ан деор) - рух по колу від опорної п’ятки
     An dedans( ан дедан) -рух по колу до опорної п’ятки
9.Сou de pieds (ку де п’є) -  спереді: навчальне та умовне;
сзаду: умовне.
                                     Класичний урок
1.Екзерсис (набір вправ у певному порядку) у станка;
2.Екзерсис на середині залу;
3. Adagio (адажіо) -  танцювальна частина уроку;
     +Tan lie par terre;
       4. Allegro (алегро) - стрибкова частина.

                                        Екзерсис у станка
  1. Plie (пліє) (з французької мови перекладається як – згинання, складання) - це повільне присідання;
demi plie (демі пліє) – «напівприсідання» - виконується по всім позиціям ніг без відриву п’яток ;
 grand plie (гран пліє) – «повне присідання» - виконується з відривом п’яток, крім другої позиції ніг.
Прослідкувати: рівна спина, виворітність ніг, «хвіст» дивиться на п’ятки.
  1. Battements tandus (батман тандю) (з фр. - відбиття) – виведення робочої ноги на носок.
Прослідкувати: акцент руху йде від позиції, нога натянута, робоче бедро не подається вперед або назад, центр тяжіння на опорній нозі.
  1. Battements tandus jete (батман тандю жете) – кидок натянутої ноги на 25-30 градусів.
Прослідкувати: кидок вдаль, при кидку нога повертається через всю стопу. Зафіксувати положення ноги на 25 – 30 градусів.
Pour lie pied (пур лі п’є) – рух в стопі.
Bat.tandus pour lie pied – опускання та піднімання п’ятки робочої ноги.
Bat.tandus jete pour lie pied – згинання стопи в повітрі в голіностопному суглобі.
Прослідкувати: центр на опорній нозі.
Вправи Bat.tandus та Bat.tandus jete виконуються активно, чітко, без «совання» ніг.
  1. Rond de jambe par terre (ронд де жемб пар тер) – коло робочою ногою по підлозі. Має два напрямки : an dehors та an dedans.
Passe par terre (пасе пар тер) – прохідний рух, що зв’язує передню та задню точку.
Обводка  - rond de jambe par terre на plie.
Прослідкувати: підтягнутість бедра. При положенні ноги назад - «п’ятка проти п’ятки» (не заводити ногу назад)
  1. Battements foundu (фондю)(з фр. - таючий) – одночасне згинання та розгинання робочої та опорної ноги.
Прослідкувати: акцент від опорної ноги, максимально виворітно.
  1. Battements frappe (фрапе) (з фр. - удар).
Прослідкувати: акцент йде від опорної ноги, опорна нога витягнута, працює колінний суглоб роб.ноги, а не бедро.
  1. Petits bat. (пті батман) (з фр. «маленький») – одночасний переніс роб.н. з вихідного положення на cou de pied.
Пр.:  розгин роб. ноги на середину II поз. ніг, характер маятника, акцент до опорної ноги.
  1. Releve lent (ре ліве лянт) – повільне підняття ноги на 45, 90 і вище градусів.
Bat. developpes (девельопе) – виведення роб.н. через пасе на 90 і вище градусів.
Пр.: максимально виворітно, вставлене робоче бедро, натягнутість ніг, легке виконання.
  1. Grand bat. jete (з фр. «великий») – кидок ноги на 90 і вище градусів.
       Grand bat. jete pointe – після кидку н. виходить на пів палець – з носка знову нога кидається вверх.
       Пр.:  виконується легко, слідкувати за опорним коліном, корпусом, вставлене бедро, вага тіла на опорн. нозі.
  1. Bat. soutenu (сутеню) (з фр. «втяжка») – виконується по аналогії bat. foundu (може його замінювати або комбінуватись)
 Пр.: акцент до себе, виконується тільки з V поз. Ніг, по принципу втяжки роб. н. до опорної.

                                                        Середина
Крім екзерсису на середині вивчаються такі рухи:
  1. Port de bras (пор де бра):
I : виконується з підготовчої позиції рук , потім руки йдуть у третю – в другу – в підготовчу;
II : epoulm.croise, має preparation:
      З I  - права рука в II  поз., ліва рука в III.
З II поз. права рука в III                                                      ліва з III в I позицію
потім рука переходить в I поз                                          в підготовчу
III позицію                                                                            II  позицію
                                            виконується одночасно
III : нахил корпусу вперед, назад через III позицію рук.
  1. Arabeskue (арабеск)- пози в класичному танці :
I виконується по прямій – відкриті руки та ноги;
II – виконується по прямій – закриті руки та відкриті ноги;
III – виконується по діагоналі- закриті ноги, відкриті руки.
  1. Adagio : може включати основні пози, plie, port de bras, releive, demi rond de jambe par         
terre, pas de boure.
  1. Pas de boure (па де буре) – виконується на півпальцях, фіксуючи положення ніг на cou de             
              pieds. Має види : з переміною ніг та без переміни ніг (нога виводиться в сторону).
  1. Temps lie par terre (тан ліє пар тер, з фр. -ковзаючий рух) – рух просування по підлозі.
        Вперед, назад, в сторону.
       Виконання: plie – виводиться передня нога вперед і ковзаючим рухом переходимо на
        цю ногу. Перехід йде від поштовху п’ятки опорної ноги. 

                                                             Allegro- розділ стрибків
   Стрибки поділяються на маленькі ( petit -пті) та великі (grand- гранд)
-          з двух на дві;
-          з двух на одну;
-          з одної ноги на другу;
-          комбіновані.

      Слідкувати в кожному стрибку за :
-          перед стрибком обов’язково має бути demi plie (не відривати п’ятки від підлоги);
-          під час стирбка ноги витягнуті в колінах, підйомі та в пальцях, якщо стрибок на двух ногах; якщо ж на одну  - виворітно, стійка спина, не точить «хвіст»;
-          після стрибка спочатку підлоги торкаються носки, а потім п’ятки, виходимо у demi plie, а потім виходимо з цього положення, витягнуті коліна.
Завдання : затриматись в повітрі в певній позі.
                 Temps leve soute (тан ліє соте)
Повторний стрибок з двух ніг на дві зі збереженням позиції в повітрі.
                                                        Pas eshappe (па ешапе)
Стрибок з двох ніг на дві зі зміною ніг (з п’ятої в другу і навпаки)                                                             Petit – акцент йде в підлогу, слідкувати за одночасним plie.
Grand-  спочатку вистрибнути по V позиції, а при приземленні поміняти позицію, тобто зафіксувати позицю в повітрі.
                                             Changment de pieds (шажман де п’є)
  З двох на дві зі зміною V позиції.                                                                                                                       Petit – акцент в підлогу. Може виконуватись в повітря або не відриваючи носки                                                                                                                  від підлоги.
 Grand- високий стрибок, зміна ніг в останню мить, при зміні не широко їх розкривати.
                         Pas assamble (па асамблє)
Стрибок з однієї ноги на дві. Стрибок з V позиції, задня нога виводиться в сторону на опорній вистрибуємо, в повітрі збираємо в V позицію. Можливе просування вперед та назад.
                           Pas jete (па жете)
Стрибок комбінований. Стрибок з V позиції виводится одна нога в II поз., при збиранні ніг робоча нога приходить на cou-de-pied. Напрямки: вперед та назад, тобто це assamble з виходом опорної ноги на cou-de-pied.
                                                          Sissonne simple (сісон семпль)
Комбінований стрибок. Стрибок з V позиції, в стрибку зберігається V поз., опускаємось на одну ногу, друга на cou-de-pied і закінчуємо assamble.
                                                 Pas balance   ( па балянсе)
   -  demi plie – руки відкриваються в занижену II поз., права нога ковзаючим рухом виводиться в сторону в II поз. – легкий стрибок (jete ), ліва нога на cou-de-pied, поміняти нога на cou-de-pied.

1 коментар:

  1. Напевно, це дуже важко вивчити) Молодець, що займаєшся такою нелегкою справою, щоб дарувати людям красу! успіхів!

    ВідповістиВидалити